Propagace knihy přes Instagram aneb Jak funguje influencer marketing

Síla influencer marketingu spočívá v tom, že lidé věří konkrétnímu člověku s vlivem (influencerovi) více než samotné značce. Influencer dokáže vytvořit zájem o produkt nevtíravým způsobem, který na první pohled nepůsobí jako přímá reklama. Zároveň může poskytnout o produktu důvěryhodnou recenzi, ať už pozitivní nebo negativní. Ta obvykle zahrnuje údaje o ceně, dostupnosti a také možnost objednat si produkt online. Sponzorovaný posty jsou jako placené články neboli PR články. Pro zákazníka je získávání informací touto formou mnohem jednodušší, neboť obsah tvořený influencerem konzumuje přirozeně. Toto doporučení vnímá spíše jako "kamarádskou" radu od osoby, která je mu buď sympatická, nebo se v dané problematice vyzná. Důležité je, aby měli influenceři dostatečně kvalitní obsah (content), kterým lidi osloví. Se zprostředkováním Instagram reklamy vám pomůže například platforma https://pryard.com, která obsahuje i katalog influencerů.

Jak si vybrat správného influencera?

Aby měla spolupráce s influencerem smysl, je důležité stanovit si rozpočet pro vzájemnou spolupráci. Dalším kritériem je vaše cílová skupina. Stejně je třeba rozhodnout zda chcete levnějšího začínajícího influencera s menším počtů followerů nebo známou tvář, která má zkušenosti s touto formou reklamy a statisíce sledovatelů. Důležité však je zaměřit se na jeho dosavadní výsledky, charisma a schopnost oslovit potenciální zákazníky.

Jak vybrat správnou platformu?

V České republice je nejvíce využívána reklama prostřednictvím sociálních sítí Facebook, Instagram a YouTube. Spolupráce je však možná i s osobnostmi aktivními na LinkedIn nebo s blogery. Při výběru správné platformy je důležité zjistit, jaký má počet uživatelů a jaký je průnik s vaší cílovou skupinou. Na Instagram se nyní nachází více než 800 milionů aktivních uživatelů. Je to skvělá sociální síť na oslovení mladého publika. Podle statistických údajů z roku 2016 využívalo Instagram denně pouze 6% populace. Nyní jsou čísla mnohem vyšší. Facebook celosvětově využívá 2,2 miliardy aktivních uživatelů. Co se týče České republiky, jde o nejpoužívanější sociální síť, kterou jednou do měsíce navštíví 68% obyvatel a denně zase 45%. Přesto, návštěvníci webové stránky, na kterou se proklikli přes Instagram, na ní stráví až o 45% více času než ti, kteří se proklikli z Facebooku. Youtube je druhým nejpoužívanějším vyhledávačem na světě s více než 1,5 miliardy aktivních uživatelů. Na Slovensku ho využívá 63% uživatelů. Tato platforma je vhodná, pokud chcete distribuovat zajímavý a kvalitní video obsah. Interakce je větší, pokud se ve videu nachází známý influencer.

Publikováno: 14. 11. 2019

Kategorie: Nezařazené

Autor: Kamila Straková